Alla inlägg under mars 2008

Av Marielle - 31 mars 2008 13:17

Jag mår inte lika bra som vanligt idag.

The worrying kind spelades på radion fast det var den där versionen av Maia Hirasawa. Den är helt underbar, nästan bättre än orginalet, sa Mama.


M.V.H // Marielle singer songwriter

<:P

Av Marielle - 30 mars 2008 11:27

Jag har gjort min allra första riktiga låt!

Det hände igår, just efter jag skrev inlägget.

"This ode's to you"

Många saker hände igår. Först en låt sen bio med mamma, vi såg 27 dresses. Mammas Sambo och Lillebror såg en annan film någonting och gänget.

Våran gick ganska sent så  vi fick gå runt på stan och titta lite i konsumentladorna, som mamma kallar dem (galleriorna) men dom var stänga så vi gick på ett café. Jag fick en latte och två blåbärstryfflar, två var nästan för mycket :P och mamma tog te och två stycken skorpor.Magbesvär så hon kunde inte ta sin efterlängtade latte.

När vi kom hem så hade Lillebror hyrt en film som han ville se med mig, surf's up.


M.V.H // Marre

Av Marielle - 29 mars 2008 11:33

Även fast jag inte är känd vid att vara så poetisk och sådant så ska jag nu försöka och eftersom jag tycker allt blie mycket finare på engelska och jag utrycker mig bättre på engelska så ska jag nu skriva på engelska.


Ode to mama

Stripy hair and now tired eyes, the world on her cholders so strong.

No matter how hard so hard she tries, always she tinks she gets it wrong.

So beutiful and unic, she can't even se.

That she's wonderful the only the godblessed mother of three.


She's like a daffodil my favorit of all flowers and she stands tall in the coldest of hours.

A strenght that i've never seen before, she desserves the wolrd and a hole lot more.

Protective and wise, watcing over us with those sensetive eyes. You made it happen,you made it all, you made the hole world our's.


And forever and ever until the end of time you always wil stand tall.







Av Marielle - 19 mars 2008 20:28

Sitter med "men in trees" i bakgrunden och väntar spännt på att morgondagen ska komma med alla dess bekymmer VA FAN DEN LILLA SÖTA KILLEN BLEV SLAGEN  AV BLIXTEN! Varför är det alltid så att dom her reklamen just efter nått jättespännande händer? i alla fall fortsätter nu på vad jag höll på att säga. Imorgon har jag redovisning på spanska om romartiden, det är inte så att jag inte kan det utan det är bara det att stå där uppe framför alla som bara väntar på att man ska göra bort sig. Det är nog det värsta jag vet!

Jag ska nog lugna ned mig med lite av Jasons underbart vackra musik.


 " O.Lover - Jason Mraz "


M.V.H// Marre

Av Marielle - 17 mars 2008 18:26

Jag kan inte få nog av den extremt gulliga låten "grow old with you" från the wedding singer. Nu har jag lyssnat non stop på den och den blir bara bättre och bättre.

Det gulligaste är nästan Adam Sandlers lilla nördiga look med det krulliga håret och det blyga leendet, jag är nog lite av en sucker för nördar :P


                   M.V.H // Marre

Av Marielle - 15 mars 2008 16:15

Det har hänt massa saker i veckan, massa läxor och ett prov :( har inte varit kul men nu är det äntligen helg och Bea är här och muntrar upp mig lite. Jag har alltid trott att helger är till för att vila men denna helg måste jag göra läxor och städa mitt rum. För att sätta lite mer tygnd på mina axlar har Styvfar skällt på mig och sagt åt mig att städa vardagsrummet för att ;

- Det ser ut som ett jävla kontor!

Vem bryr sig!? Ingen ser det förrutom han endå. Inte mitt fel att jag älskar att måla och rita och jag skulle ta bort det men jag somnade i soffan efter en jävligt jobbig och stressfull vecka.

Och på det så blev ajg kallad för bitcig för att jag var less på veckan! Jag är inte bitcig, det sista jag är e en bitch.


Tack och hej då // Marielle

Av Marielle - 11 mars 2008 14:07

Sitter vid datorerna på skolan och hoppas att ingen märker mig :O men det går nog bra, Cill sitter bredvid mig och säger att jag ska läsa hennes blogginlägg och det kommer jag nog att göra snart. Försöker sammtidigt att plugga på kemiprovet jag kommer att ha imorgon, joppas att det går bra och hoppas att ni ha det med.


M.V.H // Marielle 

Av Marielle - 3 mars 2008 12:12

Hej! Just nu håller Anne-Louise och Christian på att spela fruktansvärt dåligt på min elorgel med flit låter det som och jag vill slå dem men bara lite. I helgen har jag städat på Idbumacken och shoppat loss på second-hand med mamma. Får lägga ut bilder sen. Sett på melodifestivalen och varit med mamma mestadels, pappa ringde och jag blev lite ledsen för att jag kan inte åka till han på lovet men det gör inget jag får ringa han lite senare idag. Christian har fått ett nytt smeknamn: Kärring.

Hmm... Vad mer?

Kommer inte på nått nu men jag återkommer lite senare idag, då har säkert någonting hänt.


M.V.H // Marielle

Presentation

Omröstning

Vad för musik lyssnar du helst på?
 Lugna
 En me vettiga texter
 Ska
 Punk
 Rock
 Romantiska
 Aggresiva
 Pop
 Lyssnar inte på musik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards